söndag 13 september 2009

En riktig WOW-kull!


Jag har ju helt glömt bort att skriva om mina fina N-kull.
Enligt mig själv så är det definitivt en av de jämnaste kullar jag haft genom åren.
När jag & Anita var & tittade på dem vid 8v ålder blev jag så imponerad.
Kameran gick varm, så varm att jag knäppte av inte mindre än 397 st bilder på mindre än 1h :) Sedan att 100 av dem raderades på en gång när jag fick upp dom i datorn är en annan femma.


Natasha, den blå mitted honan är en väldigt lovande tjej. Allt satt mer eller mindre där det skulle, härlig 'look' & riktigt fotogenisk var hon.



Nikkita, vars öga hade läkt riktigt fint, var en riktig gräddbakelse. Hela kullen har en helt outstanding ögonfärg men Nikkitas ögon var så blå att du knappt kunde skymta pupillen. En otroligt charmig liten tjej med underbart uttryck & fantastisk typ.



Nathan, denna ljuvliga lilla nallebjörn, flyttade åter rakt in i mitt hjärta. Kan man annat avguda honom?! Hans enda nackdel är hans något små ögon. Attans också!



Nicholas, varför är han en midhigh??!! Helt klart den bästa typen av dem alla, kolla in boxen! Läckert uttryck! *suck*



Napoleon, också en charmig matglad kille med fint utrryck.



Så vart hamnar de nu då? Natasha går till en uppfödare i Tyskland, trots att jag så gärna ville sparat henne. Men det kändes 'rätt' & jag har ju möjligheten att göra om kombinationen i framtiden om jag skulle vilja.
Nikkita stannar kvar hos Anna på foder. Anna har kommit henne väldigt nära & jag ser stor potential i henne & hennes egenskaper. Även om hon förmodligen är en mid-high hon också...
Nathan skulle från början hamnat hos en uppfödare. Men pga. av hans små ögon så vågar vi inte chansa. Däremot får han ett underbart hem hos en sällskapsköpare i Borås som väntat oändligt länge på en hane från mig, ända sedan L-kullen.
Nicholas hamnar i Höganäs & får en ragdoll-kompis på köpet :)
Napoleon flyttar till en familj i Växjö som också väntat tålmodigt i ½ år.

Jag tycker att det är så oerhört roligt & smickrande med sällskaps-köpare som så troget väntar. Det är en speciell & härlig känsla!

Jag grämer mig faktiskt något att jag inte kan ställa dom i kull-klass i Hässleholm i början av oktober. Endast 2 av dom är ju rätt-tecknade :( Man kan inte ha tur jämt.


Inga kommentarer: