fredag 18 september 2009

Bra fördelning :)

Denna underliga syn möttes jag av när jag kom ut i vår trädgård i går morse. Spindlarna hade under natten flätat samman alla buskar & häckar med sina nät. T.o.m den daggvåta gräsmattan var klädd med spindelväv. Det var vackert!

Sweets ungar växer i en rasande fart, i alla fall fyra av dom. Minstingen kämpar på med gott mod, han går inte riktigt upp lika mycket som syskonen men han jobbar verkligen på det. Jag är lite i valet & kvalet om jag ska ge honom lite ersättning 1-2 ggr om dagen men jag vet inte om jag stjälper istället för hjälper honom.
Han ligger på 90g så
han har i alla fall ökat lite över 30g på 4 dagar. Risken är ju att syskonen 'kör över' honom om de ska fortsätta öka i den takt som dom gör nu. Honan är överlägset störst med sina snart 150g. Lite otippat :)
Jag har blivit bortskämd med kullar de sista åren där födelsevikten alltid legat över 100g.
I H-kullen, som för övrigt bodde hemma hos mina föräldrar, hade vi lilla Heart som vägde 64 g när hon föddes. Men min mamma hade stenkoll på henne från första stund & hon behövde aldrig gå in & stödmata henne.

Jag är så glad över utfallet, 4 mitted & 1 bicolor. Då kan jag förhoppningsvis få fler rätt-tecknade kattungar i denna kullen. Bicolorhanen har givetvis fått vitt på sina öron. Det har varit ganska många bicolorer i mina föregående kullar så det är alltid roligt med lite omväxling :)

I helgen ska jag & min man äntligen vara lite sociala igen. Vi har haft så mycket att stå i den senaste tiden men denna helgen ska vi verkligen få njuta lite. På lördag kommer två av våra bästa vänner hem till oss, Hanna & Patrik, som faktiskt köpte 2 kattungar från min allra första kull. Så jag har uppfödningen att tacka för dom :)
Det är synd & skam att vi inte träffas oftare, man ska vara rädd om sina vänner!
På söndag kommer två goda kollegor hem till oss. Vi får hoppas att det blir fint väder så vi kan spendera lite tid utomhus, Malin är nämligen väldigt allergisk mot katter :(
På eftermiddagen kommer en familj för att hälsa på mina katter, det ska bli trevligt!

Det har faktiskt varit en hel del katt-besök det senaste året, både från kattungeköpare & dom som är nyfikna på rasen & aldrig har träffat ragdoll i verkligheten eller i deras hem-miljö. Det är alltid väldigt uppskattat, både från mig & dom. Och såklart blir de alla väldigt frälsta i rasen.
Jag är väldigt tacksam att jag inte arbetar heltid, det ger mig mer frihet & tid med både barnen & katterna.
Hade jag fått bestämma så hade jag alltid jobbat 75-80% :) Men jag kan inte sticka under stol med att jag älskar mitt jobb! Det förklarar nog också varför jag fortfarande arbetar kvar efter 8 år....

Inga kommentarer: