onsdag 2 september 2009

Fått smak på det goda..


Att rastgården skulle bli omtyckt av våra katter tvivlade jag aldrig på men så uppskattad att ingen riktigt vill följa med in igen hade jag inte väntat mig.
Donna & Destiny har mer eller mindre nog flyttat ut, de har alltid älskat att vistas ute.
Mason har aldrig varit så lekfull & full av liv som nu så han håller gärna dom sällskap.
Sweet lullar också runt med sin stora mage & än så länge har hon inte kissat inne i katthuset. Henne har vi haft stora problem med när det kommer till det. Hon har mer eller mindre förstört vårt golv i nästan alla hörn med stora pölar av kiss & även in under listorna har det runnit. Vår textilsoffa på ovanvåningen har hon också kissat ner. Vi har kämpat med alla slags olika medel, Feliway i kontaktuttaget osv. & vi trodde faktiskt att hon skulle sluta när hon blev dräktig men icke. Visserligen har det blivit mycket bättre sedan Hope flyttade men dock. Det blev lite av en maktkamp mellan Donna, Destiny & Sweet då de hela tiden 'kissade över varandra'.

På natten tar jag dock gärna in Rufus, vilket kanske inte behöver en närmre förklaring ;) Vi kan ju inte riktigt vara ifrån varandra några längre stunder. Lilla Mizzy vill gärna också vara nära så henne har jag svårt för att inte norpa med mig. Och Glory, som faktiskt har blivit som en 'Lill-Rufus' för mig, visar att hon gärna vill följa med mig. Glory har en fantastisk personlighet, hon är en riktig ''människokatt'. Det finns två olika slags katter; 'kattkatter' & 'människokatter' :)


Jag har t.o.m slutat att stänga dörren till sovrummet när vi ska lägga oss. Glory vet precis när det är dax för mig att gå i säng, då springer hon upp före mig i trappan, sätter sig ner utanför dörren, tittar bedjande upp på mig & jamar lågmält. Förr fick jag jätte dåligt samvete när jag stängde dörren framför nosen på henne, tyckte nästan att det var djurplågeri men samtidigt tyckte jag det var orättvist mot de andra katterna om bara hon fick sova hos mig. Och jag kan faktiskt hålla med om att ha 7 katter i sängen, ibland 2 små tvåbenta & kanske vakna i en pöl av kiss är inget man vill uppleva.
Men den sista tiden har jag inte kunnat låta bli, speciellt inte när Peter jobbar sent eller natt. Och numera är alltså sovrumsdörren alltid öppen :)
Glory ligger uppe vid mitt huvud, spinner som en hel traktor & mjölktrampar försiktigt mot min kind. Lilla Mizzy kommer skuttande glad i hågen samtidigt som hon spinner högt i takt med sitt evinnerliga, härliga jamande. Och Rufus ögon lyser av lycka när han kryper tätt intill mig. Vad skulle man ta sig till utan dessa underbara varelser?!!

Inga kommentarer: