fredag 24 juli 2009

Ytterligare en klätterställning :)



Jag kan inte få nog av klätterställningar & nu tror jag faktiskt att jag gjort ett riktigt kap :)
Ett danskt lyxklösträd från No1 i snygg design. Dessutom är det grått så det kommer att passa perfekt i kattrummet med grå tapeter.
Jag hittade det faktiskt på Blocket & det ska vara i bra skick. Och ni som känner till No1 kanske vet att alla klösdetaljer är utbytbara & går att köpa separat. Det som också är bra är att pelarna är klädda med cocosmatta isället för sisalrep. Det har en mycket längre hållbarhet.
Säljaren bor ca. 50 mil bort men skulle ner till Åhus med familjen i helgen - perfekt!
Alldeles ny kostar ställningen 4000kr men jag köper min för 1700kr. Ibland måste man ha tur ;)


http://www.kattensno1.dk/index.htm

Det tog väldigt många år innan jag insåg vilket torrfoder som faktiskt är ett av de bästa på marknaden för i alla fall mina katter; Eukanuba!
Jag har provat Hills, Royal Canin, James Wellbeloved, Nutra Gold - you name it!
Jag satt och kollade runt, läste & jämförde
och för mig känns Eukanuba bäst.
Magarna är prima, dom äter mindre (man ska dosera mindre i o m att det är så mycket näring i varje kula) dvs säcken räcker längre. Fodret innhåller inga artificiella färg eller smakämnen. Och inga konserveringsmedel är tillsatta.
När jag hade Royal Canins Maine Coon-foder så åt katterna mycket & ofta & Rufus kräkte osmält mat minst 1 gång i veckan pga av att han just kastade i sig maten.
Och efter att ha använt Eukanuba en tid nu så är jag hänförd!

Inga kommentarer: