lördag 1 augusti 2009

Nu är det nära!!!

Ja, nu händer det minsann grejor :)
Semesterns slut närmar sig men den stora förväntan inför den snart färdiga kattgården & katthuset är nu större än någonsin.
Min man har lagt ner hela sin själ & tid på detta projekt & jag är så tacksam över vad han har åstadkommit på så kort tid.


Matjorden


Gräsrullarna


Här är taket färdiglagt till vårt vedförråd som ska vara mellan carporten & kattgården.


Vi köpte grönt nät till taket på kattgården för att det bättre skulle smälta in bland de vackra ekarnas trädkronor.


Även när mörkret infann sig nu ikväll arbetade Peter på med att lägga ut matjorden för att sedan påbörja rullgräs-läggningen. Spännande!

Till sist ska nätet runt om sättas upp. Jag hoppas kunna måla lite på katthuset imorgon. Sedan ska det även lägga golv samt lackas & vitlaseras inne i katthuset.

Jag skulle egentligen ställt ut i Varberg imorgon men jag blir tvungen att hoppa över det då jag känner att vi måste bli färdiga. Om jag lämnar Peter med två barn imorgon får han ingenting gjort. Tack & lov skulle jag ändå inte haft med mig någon katt som skulle kunnat ta certifikat så det spelar inte så stor roll. Jag får se fram emot nästa utställning i Kristianstad istället ;)

Nu är det mys framför tv'n & laddning inför morgondagen!

3 kommentarer:

AnnSofi/Marrics sa...

Vad fint det blir!!! Blir riktigt avundsjuk :-)

Emelie sa...

Fint katthuset blir..! Ska bli kul att se hur de ser ut när vi kommer ner :D

Är du nöjd med den datorn?
Kram

Helena sa...

Har följt utvecklingen av er kattgård med spänning. Så fint det blir. Ett mycket snygg arbete.