onsdag 19 augusti 2009

Sweet går i väntans tider :)

Min fina, goa Sweet har små underverk i magen :) En månad har hon kvar & magen har fått en fin rundning. Dessa kattungar kan förhoppningsvis inte få annat än en superb ögonfärg. Jag hoppas att kombinationen med Mason kan få ner öronplaceringen på kattungarna.

Detta blir Masons andra kull trots sin ringa ålder. Mycket spännande måste jag säga!

Jag har fått blodad tand gällande det här med utställningar som ni kanske har märkt ;) Bara under detta året har jag ställt ut över 10 ggr. Peter är väl mindre glad för det ;)
I slutet av september bär det av till Albertslund i Danmark & i början av oktober blir det Hässleholm. Sedan får det nog räcka för det här året.
Egentligen tycker jag inte om att åka runt på utställningar när jag har kattungar här hemma men än så länge har det gått bra då de i så fall hålls separerade inne i kattrummet.

Den sista finishen på kattgårdsbygget har tyvärr dragit ut på tiden. Dels för att min stackars man varit tvungen att jobba över en del den senaste tiden pga. av personalbrist & dels pga. av det ihållande regnet. En vecka regnade det mer eller mindre 1 gång i timmen. Och då kan man ju inte måla...
Men snart är det dax för premiär-utsläppet ;)



Peter & Stephan sätter upp nätet runtom


Peter sprutlackerar med sin tröja som andningskydd..


Katthuset fick ett fint golv


Härlig oas för katterna

1 kommentar:

Henrietta sa...

Vilken härlig rastgård!! Den blir ett paradis för katterna!