tisdag 3 mars 2009

Den siste har lämnat boet...



Lucy 4 mån


Idag tog jag tåget över till Danmark för att lämna Donnas sista kattunge, Lucy. Simona hade landat på Kastrup på förmiddagen & checkat in på ett hotell i Tårnby. Det var så roligt att äntligen få träffa henne i verkligheten efter alla telefonsamtal & mail. Och så fort Lucy spatserade ut ur buren på rummet så blev Simona alldeles överväldigad, ja faktiskt lite gråtmild. Hon fullkomligt älskade Lucy & som den fantastiska personlighet Lucy har så hoppade hon genast upp i sängen, slängde sig ner på sidan, sedan sträckte hon på sig fullt ut & började att spinna när Simona klappade henne. Det var ett väldigt kärt möte måste jag säga, sådant är alltid lite svårt att återberätta, det ska upplevas ;)
Simona var en härlig, sympatisk & spontan människa. Hon är en relativt ny uppfödare med väldigt sunda & realistiska värderingar gällande avel. Det kändes verkligen jätte skönt & tryggt att överlämna Lucy till henne. Lucy var ju faktiskt den hona som jag hade i tankarna att behålla redan från början. Men ibland så ändras planerna & man får tänka längre framåt ;)
Good Luck Simona! I wish You all the best!


Denna fina chokladen fick jag av Simona. Se så gulligt hon har skrivit;
'THANK YOU EMMA FOR LUCY AND YOUR TRUST!'

Nu väntar jag spänt på svaret från Lennons DNA svabb som jag tog förra veckan. I värsta fall kan han ju endast vara bärare, dvs. N/HCM men min förhoppning är ju att han är N/N så att vi slipper att behöva DNA-testa eventuella avkommor efter honom.

Destiny var tyvärr inte dräktig :( Blue hade gått & dragit på sig en urinvägsinfektion har det visat sig så därav anledningen till att det inte har tagit tror vi. Han har fått en kur antibiotika, så vi får se snart om allt är OK.
Däremot har jag en annan spännande nyhet - men det berättar jag mer om nästa gång.... ;)

Fick nyss ett härligt mail från Marianne i Norge som köpte giganten Lexus. Han har förresten fått ett nytt smeknamn; Golli. Här är ett utdrag;

'Lagt ved noen bilder av Golli, de er ikke så bra men... han har så mange fine sovestillinger:)



Når han er våken så er det litt vanskelig å få tatt bilder av han.
Han elsker å drikke vann i fra badekaret, lagt ved et bilde på det. Når han
ligger slik ligger han med halve kroppen oppi vannet:)





Jeg har et morgen rituale her hvor Yaca og Cuddly drikker av hånddusjen jeg holder frem for dem, Golli vil og være med, men han har ikke helt fått med seg enda hvordan han skal drikke av strålen, han biter etter den og blir våt i hele ansiktet:) Han vokser bra, veide han på lørdagen, da var han 16 uker, han veide da 2750g! Han er så tung å holde i men samtidig så tynn å se til! Ikke et gram fett på kroppen, det er litt morsomt....
Ellers går det ganske bra, han er fortsatt en rakkar, graver i alle pottene, og han prøver å sjefe over
Yacaog Cuddly, Han har ikke lyktes med Cuddly ennå...he he... får se om hun gir fra seg posisjonen sin.
Han er så god så.'

Inga kommentarer: