lördag 7 mars 2009

Glory ~ BEST IN SHOW!!!


Jaaaa! Det är nästan helt ofattbart!
Jag har suttit som på nålar hela dagen. Och först när Marie ringde och berättade att Glory hade fått en kanonbedömning av Raymond Saetre kunde jag slappna av. Raymond hade verkligen höjt Glory till skyarna och var så imponerad av henne. Han sa att hade velat sätta henne på en pedistal så att alla kunde se hennes och hennes otroliga show-preparering :)
Vi lade på för sedan var det dax för BIV & Glory hade inte mindre än 13! ungdjur emot sig. Men hon knep BIV:et. Marie var så glad när hon ringde & berättade. Nu återstod nomineringen...
Och Raymond nominerade Glory!!
Marie hade nu både Heart & Glory i panelen.
Jag var så nervös här hemma att jag inte kunde ta mig för att göra något vettigt alls. Inte undra på att Marie var nervös som var mitt uppe i det hela...
När klockan var 16.00 så hände det en lustig sak, jag får ett sms av Ulla; 'Nej förresten :) ångrar mig. Tar ingen BIS-katt med mig hem. Grattis!'
Jag var på väg ut med Thea & höll på att tappa andan!
5 minuter senare kommer det ett nytt sms från Ulla; ' Ursäkta. Det var fel katt. Det var Maries andra...' (läs Heart)
Och 2 minuter efter det kommer ett 3:e sms:
'Jag tar tillbaks igen. Din vann oxå. Grattis ;)

Jag trodde att jag skulle krevera! Kastar på mig jackan, springer ut till Thea i vagnen, fumlar med telefonen & får till slut ringt upp Marie. Jag möts av ett glädjetjut i andra ändan. Jodå, Glory hade blivit BEST IN SHOW!! Marie var alldeles överväldigad! Och jag hade också svårt att hålla tårarna borta. Sedan blev vi tvungna att lägga på, Best Of The Best skulle också tas ut.
Marie ringde efter en stund igen. Heros Diva hade blivit BOB med 4 röster utav 5 . Grattis!! Glory hade fått den andra :) WoW - helt fantastiskt!

Tänk Marie, 3 BIS-katter på samma utställning med så tuff konkurrens! Sträck på dig gumman - det är du mer än väl värd!
Sedan var det dax för fotografering av alla de vinnande katterna.
Det blev ett svårt och känsligt avsked för Marie. Och jag förstår henne till fullo. Inte släpper man väl en sådan katt. Men jag lovar att ta väl hand om denna ljuvliga varelse! Jag är så lyckligt lottad!

Pratade precis med Ulla, hennes tåg är kraftigt försenat. Detta innebär att det finns en risk att hon missar tågbytet i Norrköping. Shit! Jag hoppas att SJ ersätter med buss eller taxi i detta fall.
Fortsättning följer....

1 kommentar:

Henrietta sa...

Grattis Emma!! Ingen dålig liten prinsessa du hittat :o)) Jag har ju haft förmånen att se henne live!! Hoppas att vi ses i Malmö på utställningen där!

Kramar Henrietta