söndag 18 april 2010

Hon överraskade oss alla....


Här har vi babyboom minsann :)
Destiny har fått sin 2:a kull; Royal-kullen. Och vi har nu alltså fått 3 kullar på 4 veckor...
Jag ska ta det från början:
Som jag berättat tidigare så flyttade Destiny tillfälligt hem till min storasyster i mitten av februari. Det gick över förväntan bra med tanke på att det redan bodde en liten bestämd huskattfröken där.
Veckorna gick och allt var frid & fröjd. Syrran tyckte att hon var lite tjock jämfört med lilla Nelly men jag viftade bort det och menade att det mesta var bara päls.

En natt fick jag ett sms av syrran där hon berättade att det hade smugit en hankatt utanför deras uterum (där Destiny & Nelly spenderade den mesta tiden) När Destiny upptäckte hanen hade hon blivit alldeles rasande & gett sig på Nelly. Syrran blev lite skärrad & tog med sig Nelly upp i sovrummet.
Nästa dag var det fortsatt något spänt mellan katterna & de rök ihop en gång. Vi bestämde att syrran skulle komma & lämna henne. Jag var ganska förvånad eftersom Destiny inte brukar bete sig så.
Nåväl, jag gick ut med Destiny till Mason som befann sig i katthuset. Tänkte att de kunde hålla varandra lite sällskap. Destiny var inte alls glad för att se Mason igen, snarare tvärtom. Hon spottade & fräste. Han såg ganska oförstående ut han med... Stackare!
Jag lät henne hållas men när hon fortfarande efter 2 dagar inte var bekväm med situationen så tog jag in henne istället.
Destiny blev sig mer lik igen förutom att hon spenderade en del tid sovande bakom vår kamin.



Pås
ken kom & min svåger var på besök från Danmark. Han påpekade att han också tyckte att hon hade lite 'mage'. Då vände jag upp & ner på henne & möttes av stora tuttar!
Jag kände mig något lamslagen... Satte henne på vågen & till min fasa såg jag att hon faktiskt hade ökat 1kg i vikt! Shiiit!
Hur i all sin dar hade detta gått till? Hur kunde hon vara dräktig? Många frågor susade igenom mitt huvud.. Hur skulle jag nu veta när hon skulle nedkomma?!
Ringde syrran & berättade ivrigt nyheten. Hon skrattade & sa; 'Ja, vad var det jag sa!'
Tack & lov hade hon antecknat exakt datum när jag hade lämnat henne, på Alla Hjärtans Dag den 14/2.Så då visste jag med andra ord att Mason måste ha parat henne innan dess & kunde då räkna ut när hon senast skulle få sina kattungar i alla fall.
Destiny ville hela tiden in till Donnas & Glorys kattungar. Destiny har ju alltid älskat allas bebisar här hemma, det är så härligt att se. Jag släppte in henne då & då men såg till att dom inte diade på henne. Mest av allt ville hon bara gosa med både katterna & mammorna :)


Det märktes att hon var trygg i deras sällskap.

Den veckan Destiny skulle nedkomma hade jag en hotellöverliggning i Växjö natten till tisdagen och jag bad innerligt att dom inte skulle komma då. Peter tyckte dock att hon slickade sig mer & mer... Den natten sov jag ganska oroligt. Ringde hem direkt på morgonen när jag vaknat & väckte hela familjen Jensen. Peter halvsnäste; 'Nä, det har inte kommit några kattungar än. Hon sover!'
Puuhh, jag kunde andas ut!
Jag kom hem tidigt & allt var lugnt.  På onsdagen var jag ledig men sedan
skulle jag jobba torsdag & fredag eftermiddag.
På onsdag morgonen såg jag att hon hade 'släppt ner' magen & visste då att det var det nära. Onsdagen gick & först på torsdag kvällen såg jag slemproppen.
Såklart satte förlossningen igång klockan 2 på natten men det gick ganska fort. Efter 2h hade 3 stora kattungar kommit till världen. Destiny var nog inte helt beredd på det hela så jag fick hjälpa till av avnavla & torka rent 2 av kattungarna. Största hanen vägde inte mindre än 130g, honan 112g & den sista hanen 108g. Jätte bra vikter!
Jag är tacksam att hon inte fick fler kattungar med tanke på att vi har 7 andra små huliganer att se efter inom ett par veckor *haha*



Tänk att ingen av oss inte sett, hört eller märkt varken löp eller parning. Och jag som mer eller mindre hade gett upp hoppet om att hon skulle lyckas bli parad fler gånger..
Mason är verkligen skicklig han :)

Inga kommentarer: