måndag 15 juni 2009

Färgblind?!



Mizzy & Manny ligger & myser

Ja, jag tror minsann att jag har gått & blivit färgblind. Hope's kattungar har troligtvis förvandlats från blåa bicolors till bruna?!!
I just masken ser de alla blå ut men svansarna är mer bruna än blå, speciellt Mizzys. Detta har jag aldrig varit med om förut. I stamtavlan bakom Hope finns det en lila katt & bakom Lennon finns det en choklad långt bak men med tanke på deras färg på öron och svans kan de inte vara detta heller.
Jag har jämfört med Destinys kull, där Lennon är ifrån och där fanns det ju ingen tvekan om att Lennon var brun redan som 2v-kattunge men hans kullbror Ivory, som visserligen är tabby, var till synes blå fram till leverans. Och idag är han definitivt brun.
Sweet fanns där inte några som helst frågetecken på heller. Kolla tex. in så mörk färgen är på hennes öron.


Lennon 7v

Sweet 7v

Ivory 7v

Ivory idag

Mizzy 7v
med en till synes blå mask

Mizzy's bruna svans ;) (har ökat kontrasten på bilden)

Jaa, jag får väl färgändra i stamtavlorna som troligtvis hann gå iväg från Sverak förra veckan... Jag har försökt få tag i Lena men hon har semester. Så kan det gå ibland :)

Nu börjar snart nedräkningen till Skrållans (Glance) & Masons kattungar. Om lite mindre än 3v är de här - det ska bli så spännande!! Anna är också väldigt spänd & förväntansfull. Man kommer ju ihåg känslan när man väntade sin allra första kull, härligt!

Potträningen med dottern kallar :)

Inga kommentarer: