måndag 14 juli 2008

Vila i frid..

Det har varit en tung vecka.. Ofelia, som var min första ragdollhona, lever inte längre. Hon blev åtta år gammal och har bott hos min svåger i Danmark sedan år 2006. Troligtvis drabbades hon av njursvikt och förloppet gick väldigt fort. Jag vet också att både pappa katt samt några av hennes syskon gått samma tragiska öde till mötes.
Men något som är säkert är hon inte kunde fått ett bättre liv än hos Andreas. Katterna är hans allt och han blev bestört när det inte fanns andra alternativ än att avliva henne och ge henne ett värdigt slut. Nu ligger hon begravd utanför det fönster som hon älskade att sitta vid och spana efter fåglar.



Något som varit upplytftande dock är att projekt stödmatning är över! Ja, tro det eller ej; Survivor äter äntligen all mat som serveras och han är glupsk! Det känns oerhört skönt och befriande men samtidigt lite sorgligt. Det var några helt fantastiska stunder då vi kom varandra mycket nära. Vad konstig man är va?! ;)
Survivor är en otrolig katt och hela hans uppsyn får en att smälta. Man drunknar i hans safirblå ögon och man får gåshus när han lägger sig tillrätta så nära intill han bara kan och börjar spinna. Det känns som att det verkligen var menat, att han kom till världen för att stanna trots att han hade alla odds emot sig. De som träffat honom förstår precis, det behövs inga ord. Kattungeköpare som kommer hit blir så betagna i honom, att de nästan kommer av sig varför de egentligen kommit. Han är en god reklam för rasen ;)



Hope's kattungar är nu också tingade, ja förutom den bruna bicolorhonan då.. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska göra med denna lilla damen. Jag är väldigt nöjd med henne än så länge men vill avvakta ett par veckor till. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var i hennes uttryck som tilltalade mig men en uppfödarvän satte verkligen huvudet på spiken; 'hon ser uppkäftig ut' ;) *Hahaha* Det lät så roligt men hon har ett tufft uttryck, inte det här söta som jag är van vid. En tuff brud i lyxförpackning!
Eller vad säger ni?!


3 kommentarer:

Henrietta sa...

Jag beklagar sorgen!

Anonym sa...

Hej Emma,
Ledsen för förlusten, men du får trösta dig med den lilla läckerbiten. Guuuud vad hon är snygg, vad månde bliva...
Survivor är inte dum han heller förresten.
Kramar Anna & Charmissarna

Anonym sa...

Hej Emma!

Vi beklagar verkligen sorgen!
Jessica, Thea o Dite