söndag 15 juni 2008

Hope's bebbar 2v

Japp, jag erkänner. Jag har blivit officiellt bloggberoende, till min mans stora förtret.. ;)
Många gånger önskar jag att dygnet hade mer än 24h..

Idag fyllde Hope's bebisar 2v. Försökte ta lite bilder på de härliga små liven mellan blöjbyten, stödmatning och dammsugning och resultatet blev väl ok. De befinner sig för tillfället inne i vårt sovrum och ljusinsläppet kommer inte riktigt där jag vill ha det. Jag veeet, jag är petig när det gäller att fotografera och inte blir det bättre för varje kull inte.. Jag har en kamera som är superb och det ställer ännu högre krav på mig. Nåja, här kommer de;


Kiss Me Sweet, Rag n 03


Kiss Me Soft, Rag a


Kiss Me Gentle, Rag n 04

Ursöta är de i alla fall!
Tanken är att de ska flytta ner till 'kattrummet' när Survivor har börjat äta lite annan mat.
Än så länge känns det tryggare att ha honom inne hos oss.
Just det, kattrummet ja. Äntligen fick jag det!

När vi satt med ritningarna till vårt hus så hade jag ett speciellt krav; jag skulle ha ett rum som enbart var ämnat åt katterna och inget annat! Och till min stora förvåningen tyckte Peter att det var en bra idé. Å andra sidan visste han också att det inte var lönt att sätta sig emot ;) Så istället för ett sovrum på bottenplan fick jag, eller katterna,
sitt kattrum.
Så här ser det ut;




Det är så skönt att ha kattungarna här inne den första tiden, så de får vara ifred från mina tvåbenta små huliganer. Rummet fungerar också ypperligt som parningsrum.



Skylten på dörren till rummet är klockren, eller vad säger ni?!

Då var det dax att återgå till arbetet, tågen kallar. Jag har en lång men förmodligen lugn natt framför mig och det känns lite lättare när jag tänker på att jag har långledigt när jag kommer hem imorgon bitti!
Trevlig midsommar på er!

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Att blogga är himla roligt :o)) Och det är himla roligt att följa dina små troll! Ha en skön midsommar!
Kram Henrietta

Jennys Vita Villervalla sa...

Härligt med ett kattrum!
Önskar att vi hade ett sådant också.
Hoppas er midsommarhelg varit härlig!
Välkommen in på min blogg, som inte handlar om katterna direkt utan inredning men precis som katterna ligger mig varmt om hjärtat....
(Men visst är de små juvelerna med på en å annan bild också!)
Kram
Jenny / S*Cosy Rag´s

Anonym sa...

Hej Emma!
Hittade precis din blogg. Mios bebisar är här ju :-) Så fint rummet är! Skrållan har så smått börjat löpa här så jag har stoppat en pilla i Mio istället. Tänkte försöka kastrera honom nästa vecka, ska ringa och höra om de har tid. Hoppas midsommar har varit bra, stor kram från Anna, Mio och Skrållan