måndag 15 mars 2010

Underbara Thailand ♥


Min kära nagelbyggare Marie, the one and only, har äntligen kommit tillbaka efter en 5v lång vistelse i Thailand. Och hon gjorde mig hel igen ;)
Jag har dessutom pumpat henne på massor av information för om 9 månader är det vårt tur!!
Ända sedan vi var på bröllopsresa i Thailand för 3år sedan så har vi längtat tillbaka och nu så blir det äntligen verklighet!

Denna gången blir det extra roligt eftersom vi är många som tröttnat på julstressen och hellre vill åka iväg till värmen. Vi har fått med både min mamma och pappa, min äldsta storasyster Annica och hennes 18-årige son Emil och min mellersta storasyster Mitha.
Det blir Theas första utlandsresa utanför magen ;) Och dom kommer att vara bra åldermässigt också, Noah 6½ år & Thea 4år.
Jag har dom senaste dagarna suttit timvis framför datorn för att planera allt från start med flygresa & boende. Det är jätte roligt och spännande!


Förmodligen kommer vi att bo dom 10 första nätterna på ön Koh Lanta på fina Southern Lanta Resort & Spa. http://www.southernlanta.com/index.htm
Det är perfekt för barnfamiljer och omtyckt av svenskarna. Bakom resortet ligger just den Svenska skolan så Noah & Thea lär få många kompisar.
Vi ska bo i Bungalower nere vid stranden med underbar utsikt över havet. Det finns även en jätte fin swimmingpool samt lekplats. Och det bästa av allt: SPA. Gissa om vi ska skämma bort oss med massage :)

Stranden är den underbara Klong Dao Beach, en tre kilometer lång vit sandstrand med kristallklart vatten.

Bamboo Beach
Long Beach
Klong Dao Beach Klong Nin BeachResterande vecka funderar jag på om vi ska bo på paradisön Koh Jum som fortfarande är nästintill oexploterad, det finns t.o.m bungalower där helt utan el. Fritt från charterresenärer, swimmingpooler, skräddare och svenska köttbullar är det här ett litet paradis för sig själv.
Däremot så ligger där helt sagolika öar nära som man tar long-tail båtarna ut till. Tex. Hong Island & Poda.
Koh Poda är känd för det blå vattnet och den underbara stranden. Detta ska tydligen utan tvekan vara en av de finaste stränderna i Thailand.

Koh Poda

1 kommentar:

Henrietta sa...

Det låter onekligen himla trevligt!