tisdag 18 november 2008

Snart är Han här.....

Om bara ett par månader är Han här!!
Vår efterlängtade hane :) Han har en helt superb stamtavla med både Dollhouse-katter och Chatandolls-katter. Och bägge hans föräldrar har en helt fantastisk 'look' och typ. I snart 1 år har vi väntat på just Honom men det har varit värt det!
Eller vad säger ni?!


Donnas 5 småttingar växer och mår bra allihop. Utfallet har blivit 4 mitted och 1 colorpoint. Jag som hade hoppats så på en high mitted hona :( Visserligen var det 'bara' 25% chans men ändå...
De ser då i alla fall redan ut att få breda och korta huvuden. Jag är så förväntansfull inför deras utveckling och det är absolut inte omöjligt att en hona får stanna kvar ;)

Jaha, jag fick idag veta att jag blivit utmanad av Christine :) Och självklart tar jag den utmaningen och vad det innebär;
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet på inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


1) Jag älskar djur över allt annat och har gjort så länge jag kan minnas. När jag var 8 år gammal smugglade min storasyster in en vattensköldpadda från Spanien till mig :)
Min högsta dröm i livet har alltid varit att på något sätt få jobba med djur.

2) Jag har ett enormt kontrollbehov bla. gällande att ha ordning och reda, snyggt och rent hemma. Men är däremot usel på att laga mat.
3) Jag har en förkärlek till vin och att prata i telefon - gärna samtidigt ;)
4) Jag har en väldigt ful ovana när jag tuggar tuggummi. Jag smäller höga bubblor inne i munnen så det smattrar högt. Jag tänker sällan på det själv men de som känner mig tycker att det är fruktansvärt irriterande och bjuder aldrig mig på tuggummi eller tvingar mig att spotta ut det om jag har ett.
5) Jag har fruktansvärt höga krav på mig själv och ibland även på min omgivning. Tack och lov har det blivit lite bättre med åren.
6) Jag har en förmåga att bli beroende av tv-spel om jag hittar något som jag verkligen tycker är roligt. Redan som 10-åring när jag fick mitt första Nintendo blev mamma ibland tvungen att gömma undan det eller ta med det till sitt jobb eftersom jag inte kunde sluta spela om dagarna.. När de till slut fick bära upp min middag till tv'n fick hon nog och sålde det.
7) Jag är en känslomänniska ut i fingerspetsarna, har mycket lätt för att gråta både av glädje och av sorg.

Här kommer min utmaning till;
Henrietta, Dorthe, Tomas och Margareta.
Kommer desvärre inte på några fler som har bloggar eller dagböcker. Lycka till!

Nästa år ska jag börja ställa ut Sweet i vårt kära grannland Danmark. Det ser jag redan fram emot. Det är verkligen en fantastisk stämning på dessa utställningar. Trevligt folk och bra arrangemang. Det gillar vi :)

Inga kommentarer: