tisdag 19 augusti 2008

Best In Show!!! Jaaaba da ba dooooooooo!!!



Vilken utställningsdag det var!
Icon aka Lennon blev Best In Show på sin första utställning blott 4,5 månader gammal! Och vilken kille sedan, hur cool som helst. Med sin nyfikenhet charmade han sig igenom hela utställningen. I buren hann han knappt in förrän jakten på leksaksmössen satte igång. Efter en stund hade han lyckats tugga sönder en av dem och väldigt snart låg det kattmynta i hela buren :) Inte konstigt att hans humör var på topp *haha*.







Lennon fick en mycket fin bedömning med lovord som; Kraftig benstomme, härlig storlek och mycket lovande kvaliteéter. Och i Nomineringen stod han i konkurrens med en liten söt birmahona och en mycket fin ragdollkille (efter vackre Tamino). Jag blev så glad när domaren valde Lennon, dels för att jag inte hade några som helst förväntningar och dels för att detta var Lotta & Tomas (Lennons fodervärdar) första kattutställning.


Redan här försöker Lennon komma åt Nomineringspokalen ;)










Rufus fick också en jätte fin bedömning men var otroligt 'mammig'. Han la tassarna runt halsen på mig så fort assistenten lämnade över honom. Han blev slagen i Nom av en gigantisk ragdoll (avkomma efter Zorba) med dubbelt så mycket päls ;) Han fick också en röst i panelen. Grattis Maria!



När det var dax för panelen hade Lennon inte mindre än 5 st ungdjur att tävla emot. Bla. en ursöt ragdollhona (också avkomma till Tamino) som dessutom blivit nominerad dagen innan.


Anne Gro studerar Lennon med ett leende på läpparna

När det stod 2 lika mellan Lennon och henne höll jag nästan på att svimma men Anne Gro Edström hade valt att lägga den avgörande rösten på Lennon.

Lyckan sköljde över mig och jag mer eller mindre studsade upp från stolen med ett glädjeskri. Känslan är obeskrivlig!
Lotta, Tomas & jag grät och omfamnade varandra omvartannat. Lennon fattade ingenting, han bara hängde där i famnen på mig - precis som en riktig trasdocka. Underbara katt!

Hela vägen hem i bilen satt vi bara och log, det behövdes inga ord. Det första Tomas säger när vi stiger ur bilen; 'När är det dax för nästa utställning?' Haha, jag visste det! ;) Utställningar är fasanfullt beroendeframkallande.


Inga kommentarer: