onsdag 24 februari 2010

Linas Matkasse!


Nu har vi provat Linas Matkasse i 1v och vi är mer än nöjda måste jag säga.
Maten levererad direkt hem till dörren, med recept och allt. Bara att läsa innantill :)
Fem maträtter á fyra portioner på två veckor. Tydligen blir det för stressigt att leverera en kasse i veckan (för de som ska laga maten) så varannan måndag kommer det hem en kasse med mat.

Jag är ju ingen mästare i köket - snarare tvärtom = usel.
Peter däremot är väldigt duktig och uppfinningsrik, när han vill och orkar.. Ibland fuskar han med Mac Donalds :)
Det är verkligen ingen bra kombo - jag är dålig och han är lat! Så detta har nog blivit vår räddning!
Att slippa planera, kombinera och handla är en fröjd.
Köttfärssås och korv stroganoff i all ära men det är inte så upphetsande att äta längre. Och inte så kul att laga heller.
Nu är det kanske t.o.m är slut med att kära mamma kommer hit och fyller frysen med deras 'rester' då och då.
Mammas mat är toppen men jag är liksom över 30 år nu och det är kanske dax att växa upp :)

Kycklingwok med nudlar, färskriven lime och ingefära i kokosmjölk.

Barnen har gillat maten för det mesta, förutom att dom har lite svårt för alla rotfrukter men jag hoppas att dom snart vänjer sig. Noah har alltid varit kinkig med maten men även han blev imponerad när jag igår svängde ihop en purjolöksinbakad köttfärslimpa med kokt potatis och gräddsås.
Peter hamnade i någon slags chock när han sent på kvällen kom hem och åt det sista av limpan. Han utbrast att det var det godaste han ätit på länge och definitivt det godaste jag någonsin hade lagat på 7 år!! Det säger inte lite det *haha*

Mandeltoppad koljafilé med pressad potatis och sallad med babyspenat

Behöver man inte vända på slantarna för att få det att gå ihop så tycker jag att det här är klockrent.
Vi är nu inne på vår andra matkasse och jag tror säkert att vi fortsätter.
Idag blir det en 'snabb' Viltmästarpanna med ris och frästa broccolibuketter. Mums!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Emma det är inte utan att man blir lite imponerad kramiz mam..