torsdag 9 april 2009

Glory + Drinkwell = Sant

Vår lilla underbara Glory hittar på många roliga upptåg. Som t.ex igår kväll när jag hade kommit hem från jobbet & satt med Peter i soffan så hörde vi en oigenkännlig duns från köket. Jag reste mig för att gå & titta & synen som mötte mig var obeskrivlig; Där sitter Glory, helt sonika ovanpå Drinkwellen, som om det vore det mest naturligaste i världen. Jag kunde inte sluta skratta! Tassade försiktigt iväg för att hämta kameran i hopp om att hon skulle sitta kvar. Jojomensan, hon satt kvar där länge & tyckte att det var helintressant. Redan när hon kom till oss visade hon stor förkärlek till just vattenfontänen. Hon är en riktig cooling!



Likadant är det när jag sitter framför datorn, vilket är väldigt ofta ;) Då ska hon först upp & gosa & buffa i ansiktet. Sedan sätter hon sig gärna på mitt på tangentbordet medan datorn börjar skriva en massa osammanhängade text. När hon tröttnat på att jag åtskilliga gånger flyttat på henne så hoppar hon upp & sätter sig på kontorsstolens rygg - och vi snackar knappt 4cm bred. Där sitter hon & balanserar en lång stund.

Hon är härlig våran lilla tosa. Och det är nästan ofattbart att Marie släppte henne till oss. Hon har verkligen trollbundit mig!

Om 2v är det dax för Sydkattens stora internationella utställning i Malmö. Det ser jag verkligen fram emot. På lördagen har jag med mig Mason, Sweet, Glory & Lennon. Desvärre är Lennon inte helt i pälskondition :( Han har tappat hela sin krage & blivit väldigt sträv & korthårig i nacken. Det känns nästan som att det avklippt om ni förstår vad jag menar. Någon som vet vad det kan bero på? Jag hoppas också innerligt att Masons stamtvala från Sverak hinner anlända innan utställningen. På söndagen har jag med mig Mason, Sweet, Glory & Rufus. Det är alltid lika roligt att ha med Rufus på utställningar.

I söndags var jag & Lotta hos Torkel Falk i Helsingborg. Med oss hade vi Lennon, Donna & Destiny som alla blev scannade för HCM & njurar. Alla var UA. Jag hade några mycket intressanta diskussioner med Torkel om våra heterozygota ragdolls, dvs. bärarna av HCM. Och nu känner jag mig mycket lugnare. Bl.a så höll han fullständigt med mig om att det vore förödande för ragdollaveln att kastrera alla våra bärare. Det har forskats alldeles för lite på ragdoll gällande HCM. Han hade egentligen bara ett råd att ge mig gällande dessa katter; avla med försiktighet! Om det är unga katter - testa dem regelbundet. Om ni är intresserade & vill veta mer om hur vi diskuterade så får ni gärna höra av er.

Nä, nu kallar jobbet. Ska en runda till Helsingör sedan en massa turer Malmö-Köpenhamn... Är man inte snurrig i huvudet innan så blir man i alla fall. Men sedan har jag en lång ledighet att se fram emot - ända till tisdag :)

Glad Påsk på er!

Inga kommentarer: