fredag 26 december 2008

Lexus - En gigant!


Kattungarna fyller 7v imorgon och de växer sannerligen så det knakar, inte minst Lexus! Nu väger man ju inte dem lika ofta, blir väl ett par gånger i veckan som högst.
Men när jag satte honom på vågen för ett par dagar sedan fick jag både titta en och två gånger, trodde nästintill vågen var felinställd. Lexus vägde 950g & han är inte ens fyllda 7v! Han är definitivt den största kattunge jag har haft och jag tror nog att denna vikt på en snart 7v kattunge hör till ovanligheterna hos de flesta ragdolluppfödare, eller vad säger ni?! Å andra sidan är ju faktiskt Blue den största ragdoll jag sett så det vore ju inte helt osannolikt att han ger stora avkommor ;)
Både Lexus och Leroy liknar verkligen ett par riktiga nallebjörnar, helt underbara!
Avvänjningen har också gått väldigt smärtfritt, inga dåliga magar här inte. Jätte skönt!

Och som ni säkert har sett så har jag och Anita äntligen fått träffa vår nye hane Mason :) Eftersom jag hade förberett allt pappersarbete i förväg tillsammans med KLM's speditionsfirma så gick allt otroligt snabbt och smidigt på Kastrup. Det tog inte ens 1h från det att han hade landat tills vi fick ut honom. De ville gärna annars behållt honom ett tag inne på WFS, de blev så förälskade i honom.
Mason är så trygg i sig själv och verkar njuta av livet till 100%. Vilken spinnmaskin! Både jag och Anita är så oerhört nöjda med honom och jag kan knappt vänta tills han flyttar hit. Han bor nu hos min svåger i Danmark tills rabiestesterna är klara och där har han fullt upp med 2 nya lekkamrater; Samuel & Xanté.

Julafton firade vi här hemma tillsammans med Peters 2 brödrar. Det blev i år en 'dansk jul'. God mat och trevligt sällskap! Men nog saknade jag allt sillen... Peter hade varit snäll och köpt en ål till mig i alla fall :)
Tråkigt nog åkte jag på halsfluss dagen innan julafton så det blev pencillinkur direkt och tack och lov så började den verka ganska snabbt.
Mormor och morfar tittade också förbi innan julklappsutdelningen och i år var det faktiskt jag som var tomte :) Full utstyrsel med skägg, vitt hår, glasögon och tomtedräkt. Varken Noah eller Thea kände igen mig så det blev lyckat.
God Fortsättning alla!

1 kommentar:

Ulrika´s blogg sa...

Hej Emma,

Underbart vackra kattungar, du vet att jag skulle viljat ha en från denna kul, men jag kunde inte denna gång. Men jag måste faktiskt lägga en kommentar på vikten på "Lexus", min "Dompan" i Totte & Liza´s kull på 7 st vägde vid 7 veckors ålder 932 gr., fick bilder och viktinfo nu i dagarna, han väger 4 kg idag, men Totte har alltid varit en stor "kille", men nu är han en lycklig kastrat, som en björn.

Ska du till Rødovre på utställning? Jag ska det, om du ska, så ses vi.

Kramar från Ulrika, Par i Ess