söndag 28 februari 2010

Viktökning & vår!


Donna har nu ökat 1kg i vikt och har 2,5v kvar till beräknad förlossning.
Glory har också blivit ganska rund om magen. Det ser lite roligt ut för hon är ganska liten i sig själv. Så 7hg har gjort mycket på henne.

Jag är äntligen helt frisk! Känns underbart att ha fått tillbaka sitt luktsinne igen :) Och äntligen känns det också som att våren sakta närmar sig. Det är inte en dag för tidigt!
Var hos min frisör igår efter jobbet och smög in lite ljusa slingor i mitt mörka hår. Jag misstänker en som vill bli blondin till sommaren igen ;) Man vet aldrig...

Mason har fint dambesök. Förra gången sågs dom hemma hos henne, nu har han bjudit hem henne till sig istället.

Han är en äkta charmör och gentleman den pojken. Jag förstår att damerna faller som furer för honom :)
Vi har satt samma smarta övervakningskamera i katthuset som vi hade i kattrummet i källaren i vårt gamla hus. Så nu kan jag både se och höra från köket vad som händer inne i katthuset. Himla smart!
Dom röjde så mattorna rök från höger till vänster ;)

Peter har också hunnit med att laga två rätter från Linas Matkasse. Först en 'tuff' rätt; Prosciuttolindad kycklingfilé med balsamicosky på tagliatelle-och ruccolabädd. Den var vi tyvärr inte så förtjust i någon av oss... Det ser godare ut än vad det var :(

Sedan en kalkonkorv Bombay med ris. Det var jätte gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh... så spännande med massa småtassar!! *avis* Ska bli så roligt att se vad som döljer sig där inne!! ;)

Mason verkar då ta de lugnt... Men de är klart, med så vacker dam måste man sköta sig!! ;)
Hoppas han lyckas den här gången!

Hälsningar
Paulina