lördag 27 februari 2010

En hjälpande hand..


Äntligen verkar vi ha hittat rätt städhjälp!
I veckan träffade v
i två trevliga tjejer som nyligen startat ett företag som heter Din hjälpande hand. Dom satsar på hushållsnära tjänster med det lilla extra.
Dvs. även personlig omsorg som sällskap på promenader, hjälp vid besök på t ex vårdcentral, apotek, bank osv. Matinköp, veckohandling etc.
Dom erbjuder även barnpassning, hämta/lämna på förskola, skola eller fritids/ fritidsaktivitet samt läxläsning.
I mina öron låter det helt fantastiskt!

Jag är pedant. Det är högprioriterat för mig att ha rent och fint hemma (och är även djurälskare därför har jag hemmet fullt med djur ändå). Och när jag är ledig vill jag faktiskt göra andra saker än städa. Som att umgås med med familjen och ta hand om djuren. Dessutom så hatar jag att dammtorka och torka golv.
Därför vore total LYCKA för en pedant att ha nystädat varannan fredag eftermiddag.
Det är ju jättebra att man får göra avdrag för hushållsnära tjänster nu också, ytterligare ett skäl till att ha hemhjälp.
Enligt undersökningar så går kvinnors puls upp när de kommer hem. Mäns puls går ner. Det är för att männen inte tycker att de kommer hem till mer arbete. Så sant, så sant.
Men jag måste ge en eloge för min mans husliga sida när det kommer till bakning :) Häromdagen fick han ett litet ryck och skapade dessa små underverk :)

I torsdags var jag på kurs med Zita. Denna gången var hon mycket mer fokuserad och koncentrerad trots det dåliga vädret, det både regnade och blåste. Vi provade på lite rally-lydnad, det var roligt. Tack & lov är vi endast 5st i gruppen så man hinner lära sig mycket.
I slutet testade vi även lite inkallning, det gick lysande. Det är något jag tränat hårt med henne ända sedan hon var 10v gammal.

I morse var Noah som vanligt på hockeyträning. Jag har så smått börjat att vänja mig att vistas i den iskalla hallen men snart slutar säsongen och då börjar fotbollen igen. Jippey! Jag tror att jag längtar mer efter den än Noah gör *haha* Hade jag fått välja hade jag utan tvekan spelat fotboll när jag var liten.
Snart är det väl också dax för Thea att börja med någon aktivitet. Jag funderar på gymnastik och dans. Det hade säkert passat henne bra.


Nä, nu börjar snart Melodifestivalen så det är hög tid att sätta fram lösgodiset, chipsen och ostbågarna. Jag har lyckats se alla deltävlingar än så länge. Noah tycker också att det är väldigt roligt, han är ett stort fan av Måns. Dessutom hejar han på Ola & Erik Saade.
Mannen jobbar natt hela helgen så honom lär jag inte se röken av förrän på måndag eftermiddag :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...det var precis vad du gjorde,har du glömt det,men du fick ju sprinpojksjukan o slutade o började att simma istället,sidan om din balett o ridning som tog alla veckans dagar,du gick på högvarv redan då...kramiz mam

Anonym sa...

Springpojksjukan ska det va... ha ha