torsdag 11 februari 2010

♥ Baby-boom ♥


Att Donna väntar kattungar med Mason vet jag sedan 1½v tillbaka och det är jag så himla förväntansfull och glad för. Jag hade väl inga större förhoppningar att det skulle lyckas denna gången heller då det inte tagit de 2 föregående parningarna. Av vilken anledning vet jag inte med säkerhet eftersom jag såg flera fullbordade parningar och Mason har ju lyckats med tidigare honor samt har ju Donna haft kullar tidigare. Det enda jag kunde misstänka var kanske att Donna fått en bakteriell infektion från parningarna så i samråd med min veterinär satte vi henne på en kur antibiotika i slutet av förra sommaren. Så det är några riktigt efterlängtade bebisar!

Mason har verkligen blivit en STOR kille! Och en supermysig sådan dessutom.
Men något som förvånar mig ännu mer är Glory. Hon började att löpa 2 dagar innan Donna, så jag tog ut Mason och henne i katthuset men efter 3v kunde jag inte se några röda tuttar på Glory. Däremot när jag kollade henne i förrgår så blev jag mycket förvånad... Tuttarna hade växt ordentligt och var nu mer rosa! Det innebär att Mason måste ha parat om Glory efter 1 ½v igen. Och när jag vägde henne så hade hon dessutom ökat 3hg...
Usch, det är så jobbigt att inte veta exakt parningsdatum, speciellt när det är en förstagångshona men förhoppningvis så har vi Donna att ta hjälp av om det skulle bli några komplikationer. Spännande ska det bli i alla fall!

1 kommentar:

Emelie sa...

Längtar ;)
Haha. Jag pratade med Mamma samtidigt som han sjöng första gången.. Då sa jag till henne att han kommer gå direkt till finalen. Nya "Ola" och alla fjortisar kommer att ringa på honom ;)