måndag 1 mars 2010

Missy börjar bli stor!

Missy har nu blivit 10 månader och jag är tämligen nöjd med hennes utveckling så här långt. Hon är en stor och kraftig hona med bra längder. Hon väger inte mindre än 4kg. Dock kunde hon haft en bättre ögonfärg och en starkare haka.
Missy är dessutom en väldigt trevlig fröken med ett utomordentligt temperament! Jag ser stora likheter med härliga Destiny (farmor). Det verkar ju gå trögt med kattungar för hennes del så därför är jag än mer tacksam att jag sparat Missy. Dessutom är hon ju N/N.
Destiny har preliminärt flyttat hem till min storasyster där hon har sällskap av huskatten Nelly. Jag kommer dock inte att kastrera henne ännu - skam den som ger sig...

I söndags var jag & barnen på en liten utflykt. Vi tog tåget till Hässleholm & hälsade på kusin Emelie. Himla smidigt, åka en station och det tar inte mer än 14 min.

Barnen tycker allt det är lite spännande att åka tåg och jag får åka utan att för en gångs skull inte behöva jobba på dom :)
Emelie bjöd på smaskiga pannkakor och barnen åt så det sprutade ur öronen på dom.
Fina Sweet har flyttat in hos Emelie då hon inte verkade trivas i kattgruppen längre. Hon kissade utanför lådan och markerade även på några andra ställen i huset. Nu har hon istället fått en hundkompis, Wille, och hon verkar trivas som fisken i vattnet. Sweet är som sagt en riktig 'snackemoster' :)
http://www.facebook.com/home.php?#!/video/video.php?v=325337116333&ref=mf

Sedan spelade vi alla Wii! Det var jätte roligt! Noah är högst ovetandes om att det är just vad han ska få när han fyller 6år om 3v. Tror att både jag & mannen kommer tycka att det är minst lika roligt som Noah :)


2 kommentarer:

LadyBugs sa...

Missy är verkligen helt underbar:)

Kram/
Maria

Emelie sa...

Ja, det var en rolig kväll ;D
Har filmat Sweet idag igen.. Haha.. Jag skrattade efteråt.. Men de e problem med att lägga ut på FB.. men de kommer så småningom ;) Hahaha