måndag 8 mars 2010

En vecka kvar...


Då var det drygt en vecka kvar till Donnas nedkomst. Alltid lika spännande att se vad som döljer sig därinne :) Hon vaggar fram likt en överviktig tanta. Än så länge har hon ökat ca. 1.3kg.
Hon har ju fått 5st i varje kull tidigare så vi får se om det blir så denna gången också. Nu är vi inne på P-kullen så kullnamnet blir Precious :)

Jag har fått köpa 2st nya skåp till mina utställningspokaler.
Det blev alldeles för trångt med bara ett till slut. Vilka duktiga katter jag har haft genom åren :)

Peter har satt en kattlucka i dörren till kattrummet så att katterna kan springa in själv när dom är trötta på Zita. Men det hindrar inte att Zita sticker in huvudet emellanåt för att kolla läget *haha*

Det går mycket bättre men ibland får Zita sina ryck och sätter efter dom. Hon vill ju bara leka :(
Försökte här fotografera hennes fina 'ridge' på ryggen.

Så har Linas Matkasse anlänt igen!

Och peppad som jag blir så jag satte igång med en rätt direkt. Men jag fegar lite fortfarande och väljer bara de snabba samt medelsvåra rätterna. Känner mig inte riktigt mogen att ge mig på en tuff rätt utan Peters hjälp *haha*
Det blev i alla fall Karljohanravioli med champion- och ädelsostsås och gröna bönor
.

Ädelost är definitivt underskattad hos mig. Oj, vilken god smak det blev!
Noah var mindre förtjust i lukten men fick ner lite i alla fall. Jag var i alla fall mäkta stolt! Med tanke på att jag mer eller mindre aldrig lagat någon 'riktig' mat förr så kan det bara bli bättre ;)

Thea klippte sig i helgen & som vanligt charmar hon alla som kommer i hennes väg :)

Hennes duktiga frisör, Michelle Lawlor pratar bara engelska. Jag tror att hon kommer från England eller Irland.
Michelle är överförtjust i Thea & varje gång överöser hon henne med komplimanger som; 'Oh my god! Look at that little dollface! She's just amaaaazing! I would love to bring her home with me!'
Jag kunde inte låta bli att filma en snutt :) I slutet av klippet säger Michelle ; Oh look, she's just divine'!
Jag visste inte exakt vad 'divine' betydde men nu vet jag att det betyder gudomlig :)


Inga kommentarer: