onsdag 18 november 2009

What can I say - He's just AMAZING!!



Mason har verkligen gjort en explosionsartad utveckling. Från att ha åkt runt på många av sommarens utställningar med en lagom stark ung herre i binki så är det en helt annan katt som jag nu har framför mig.
En stor, kraftig och muskulös hane med ett helt fantastiskt huvud inrundat av en vacker krage! Pälsen har äntligen kommit!
Och öronen, ja dom får inte bli mycket mindre för då försvinner dom nästan ;) Och hans djupblå ögon vill man bara drukna i.
Jag tycker mycket om hans unika 'V' - helt symmetriskt med ett M i pannan för Mason...

Imorgon är det dax att förnya hans rabiesvaccination hos min veterinär och jag skulle bli mycket förvånad om vågen inte visade över 7kg :)

Masons avkommor verkar inte bli mycket sämre, Oliver & Olivia från hans nuvarande kull är helt makalöst fina! Här är bilder av dom 9,5 veckor gamla. Ögonfärgen är otrolig, Olivias är nästan overklig!
Och inte är dom det minsta urväxta heller, än så länge i alla fall :)

Och tillsammans med Donna, Destiny & Glory är förväntningarna väldigt höga. Det ska bli ett mycket spännande 2010!

Snart är det dax för mig att börja på valpkurs med Zita. Det ska bli väldigt roligt. Och minst lika roligt blir det att träffa Margareta & Hot Line igen ;)

Zita har väldigt svårt att låta bli kattungarna, hon vill ju bara leka men när hon trampar och nafsar på dom så blir det för mycket för de små, i alla fall i mina ögon ;)
Sweet är ständigt på sin vakt när Zita är i närheten av hennes ungar och jag vet inte hur många örfilar hon har gett henne men tro inte att Zita bryr sig om det. Istället börjar hon skälla och studsa som en studsboll runt Sweet. Stackars katter!

Jag är väldigt glad att jag forfarande är sjukskriven för detta är nästan ett heltidsjobb. Jag får väl gå ner ännu mer i arbetstid nästa år - ingen hade varit gladare än jag :)

Idag fick jag en oerhört tråkig nyhet. Jag är fortfarande i något chocktillstånd och har väldigt svårt att ta in det, det kom så oväntat. Livet kan vara så fruktansvärt orättvist!

1 kommentar:

Emelie sa...

Oliver ska hem till mig.. Min prins :D