torsdag 5 november 2009

Natasha har flyttat :'(


Igår körde min systerdotter Emelie och jag till Höganäs för att hämta Natasha som nu var redo för sin flytt till Dominique på Sweet Fellow i Tyskland.
Och vid första anblicken av Natasha och Nikkita slog mitt hjärta volter!! Vilka kattungar! Jag kunde inte sluta le. Dom hade så många kvalitéer, vilka kanske inte brukar vara så framträdande i just den åldern. Öronplaceringen skulle jag kunna dö för *haha* Ögonfärgen likaså! Och uttrycket...underbart!
Jag sa till Anna att vi skulle sparat bägge två och hon nickade instämmande. Nikkita är verkligen docksöt, något mindre än Natasha och med overkligt blå ögonfärg. Tråkigt nog är hon med största sannolikhet mid bicolor så det blir inte det allra lättaste att hitta en passande hane till henne.

På väg till Danmark träffade jag några av mina kollegor på tåget och även de smälte när de fick se en skymt av Natasha.
Jag och Emelie kom nästan 1h tidigare än vi hade bestämt till flygplatsen. Vi hade bestämt träff i Terminal 2 vid DSB's biljettkontor. Jag visste inte hur hon såg ut, bara att hon skulle bära en rosa jacka och ha en rosa bur till Natasha. Dock visste ju hon hur jag såg ut. Hur skulle hon kunna missa en klumpfot som min ;)
Jag blev lite orolig att hon inte var på plats med tanke på att hennes plan hade landat över 2h innan.

Jag gick till informationen och bad dom ropa ut på tyska. Ingen Domi kom.
Efter ett nytt utropningsförsök 20 minuter senare så dök hon änligen upp till informationen. Jag blev lättad!
Med sig hade hon sin mamma och nästan inte ett ord engelska kunde hon. Och tyska är just det enda språket som jag inte läst. Men när hon fick se Natasha så såg jag hur otroligt glad hon blev. 'Perfect' utbrast hon med ett stort leende.
Vi skrev under kontrakten och använde oss av både teckenspråk och enstaka ord. Hon verkade dock väldigt rar och trevlig.

Jag fick ett fint mail av henne senare på kvällen och allt hade gått jätte bra! Hon var så glad för sin lilla tjej.
Och nu ikväll fick jag otroligt fina bilder. Det blir med glädje som jag kommer att följa henne på Domis hemsida.



1 kommentar:

Stenis sa...

Vi körde till Helsingborg.. Inte Höganäs ;)