söndag 26 juli 2009

Bygge & trevligt kattbesök :)


Nu är det snart 1½ v sedan katthuset påbörjades & det går framåt måste jag säga :)
Peters snälla brödrar kom åter i helgen & ställde upp med lite arbetskraft.



Simon tar sig an de förbaskade stubbarna!


Panelen är färdig inomhus - ska vitlaseras sen




Stuprännan är på plats


Andreas sågar


Halva trädäcket lagt


Vilopaus ;)

Jag grundmålade de sista brädorna färdigt mellan regnskurarna & fick en svårläkt blåsa på fingret samt en ömmande handled på köpet.

Men att ha koll på två små vildbasar samtidigt har inte varit det lättaste alltid. Visserligen har de skött sig mycket själva & jag är glad att vi bor på ett sådant tacksamt område som vi gör. De har cyklat & gått på egna små rundor. Och inte alltför sällan hittar man dem inne hos våra grannar, som har Lennon, tuggandes på en macka som de tiggt sig till.
Men ibland kör det ihop sig som när Anita ringde mig häromdagen. Där stod jag med en pensel i handen & en dotter som sittandes på uppfarten vrålar; 'Mamma - jag kissar!'

In fort som attan för att hinna till pottan som är närmast till hands, samtidigt skriker sonen; 'Mamma, torka mig - jag har bajsat!'
Anita i andra änden utbrister; 'Åh vad glad jag är att jag inte har småbarn!
I sådana situationer önskar man nästan detsamma ;)
Och när Peter kommer hem från Malmö har han mage att undra varför jag inte hunnit måla fler brädor *grrr*


Igår kväll hade vi en mycket trevlig & mysig kväll med gitarrspel & sång. Peters bror Simon är otroligt duktig & musikalisk. Tomas tog också fram sin gitarr & hängde på. Där satt vi verkligen & njöt långt in på natten!



Idag fick vi trevligt kattbesök ända från Göteborg; Yvonne på Keikis. Hon var väldigt nyfiken på vårt katthus ;)

Och Anita kom med min efterlängtade klätterställning.

Jag var äntligen lite barnledig då min mamma tog med sig dom till ett lekland i Lund.
Det blev många timmars trevligt kattprat, kaffe & kakor. Synd att det inte blir oftare!
Tack för en trevlig dag!


Kolla in de underbara små tårtorna till höger som Yvonne har gjort åt Thea :)

Nu ska vi grilla kycklingfiléer med de hungriga hårt arbetandes danskarna :)
Imorgon bär det av till Tivoli med syster & hennes familj! Det ska bli roligt att vara som barn på nytt - jag fullkomligt älskar att åka karuseller!

Inga kommentarer: