torsdag 5 mars 2009

Glitter - en dejlig lille pige ;)

Här är en bild av läckra Glitter med de mörkblå ögonen. Hon bor i Danmark hos min kära svägerska. Jag ska be Sarah att försöka ta en närbild av henne så förstår ni vad jag menar. Jag ser då sällan sådana intensivt mörkblå ögon på ragdolls. Glitter är efter Donna & Rufus och visserligen är Rufus ögonfärg bra men Donna har en realtivt ljus ögonfärg vill jag påstå så det kommer garanterat längre bak som efter Primadonna (Rufus mor). Glitter är en fantastiskt trevlig katt på alla sätt & vis!

Fick tillbaka DNA-svaret från Laboklin idag, tyvärr var Lennon N/HCM. Inte så farligt egentligen kan jag väl tycka eftersom jag ska endast ska ta ett fåtal kullar på honom men det blir ju lite mer omständigt om man vill spara något efter honom...

Usch, imorgon ska jag börja jätte tidigt; 05.01... Det innebär att jag mer eller mindre måste gå upp mitt i natta :( Dessutom blir jag tvungen att ta bilen in till Malmö eftersom de kära tågen inte kör riktigt så tidigt på morgonen från Höör. Nåja, jag slutar förhoppningsvis tidigt om inget oväntat inträffar. För det vet man aldrig på mitt jobb ;)

Sedan är det ju den omtalade Ragdollutställningen i Nyköping i helgen. Hade önskat att jag kunde medverka, eller inte jag utan katterna givetvis, men min man ska jobba så det blev inget med det. Lycka till alla som ska dit i alla fall - det blir säkert en härlig upplevelse!
Men helt 'lottlös' blir jag då inte. Jag ska få transporterat ner världens underbaraste lilla docka som ska få bli Skånetös ;) Jag kommer att hålla er lite på halster tills imorgon *fniss* - för nu måste jag laga något ätbart till mina vrålhungriga tvåbenta monster.

Inga kommentarer: