fredag 30 april 2010

Naglar..



Thea skadade sin stackars lilla nagel på dagis i förra veckan. En pojke råkade klämma/trampa på den när dom klättrade i träd. Stackars lilla gumman hade blivit alldeles utom sig när blodet forsade. Tror jag det!
Jag & Peter, mest pappa :) har tvättat & lindat hennes finger varje dag. Tills en dag när nageln råkade fastna i bandaget & hängde löst i ena sidan. Vi ville då klippa av den men Thea vägrade! Vi provade all slags övertalning men envis som hon är så gick det inte.



Men på kvällen när hon somnat så smög Peter in & klippte försiktigt av den. Hon rörde inte en fena :)
Peter satte sedan upp det efterlängtade Pippi-tältet på natten som jag hade köpt.
Nästa morgon när Thea skuttade in i vårt sovrum (hon vaknar alltid glad som en solstråle) så frågade vi henne hur det var med hennes nagel. 'Bara bra'! svarade hon & sedan fick hon syn på tältet & blev alldeles lyrisk.


Då sa vi till henne att hon skulle titta på sin nagel. Plötsligt blev hon alldeles tyst! Sedan utbrast hon: 'Vem har tagit min nagel?! 'Var är min nagel?!'
Hon tyckte i alla fall att det var skönt att den var borta. Nu slapp hon ha bandage & tejp varje dag.

Hon är väldigt fascinerad över mina naglar så det dröjer väl inte länge till hon ska följa med mamma till nagelteknologen *haha*

2 kommentarer:

Emelie sa...

Men usch vilka hemska bilder på hennes fingrar !! >_<

Anonym sa...

Hon e ganska lik mor sin! 'asg*
Kramen Nagel-mMrie