onsdag 28 april 2010

Fotboll!



Äntligen har fotbollsäsongen startat igen :) Jag har nog längtat minst lika mycket efter den som Noah har gjort *haha*



Som vanligt var det stor tillströmmning för 'nya' 04'or att börja. Men tränarna gjorde ett bra jobb med att dela upp dom i mindre grupper och olika 'stationer' för matchspel, dribblingar, passningar osv
.


Tränarna och ledarna gör verkligen sitt yttersta för att förmedla glädje och skapa en positiv atmosfär.



Dock tyckte jag att det var lite för stora skillnader på nivån så jag frågade faktiskt tränarna efteråt om det fanns möjlighet för Noah att prova på att träna med 03'orna istället nästa gång. Visst ska det fortfarande vara mycket på lek men när tjejerna hellre springer & håller varandra i handen & målvakterna håller på med
något helt annat så är det kanske inte så roligt för dom som verkligen vill spela & lära sig något.



Noah är ju född tidigt på året & ligger utvecklingsmässigt före många i sin egen ålder. Så det skadar inte att försöka.

Tränarna höll faktiskt med & bad mig gå & prata med tränarna för 7-åringarna. Noah själv var eld & lågor, han skuttade direkt bort till Tristan som han gått tillsammans på dagis med.
Även dessa tränarna tyckte att det lät som en bra idé.


Jag var ju dock lite kluven, antingen så hjälper jag honom eller stjälper... Positivt är i alla fall att det är en liten grupp. Noah som kan ha lite svårt  med koncentrationen ibland behöver struktur och regler vilket verkar vara tydligare här. Fortfarande är det dock blandat med lek & 'barnfotboll'.

Som jag sagt tidigare; jag kommer att bli en riktig fotbollsmorsa :)

Inga kommentarer: