tisdag 13 april 2010

Hunken Ozzy!



Så var det dax för Sydkattens utställning i Malmö. Ozzy skulle ställas ut & för en gångs skull var det skönt att inte ha några 'egna' katter att ställa ut :) Gunilla, Ozzys matte, var också med. Det känns väldigt med tryggt med henne då hon har varit hunduppfödare i 20 år & är alltså inte helt ny inom denna förunderliga värld ;)

Jag hade inte sett Ozzy sedan han flyttade, alltså sedan december. Men oj vilken fin utveckling han har gjort, nu 7 månader & över 4kg tung!
Fantastiska proportioner! Läcker typ!


Kolla in vilken superb öronplacering - redan!
Dessutom har han en finfin profil & panna.
Kraftig benstomme!
Annika Billing var också väldigt förtjust i honom. Underbar päls! Ögonfärg ok.
Lovande ung kille!
 Ozzy blev EX 1 (i konkurrens). Så himla roligt!

Inför nomineringen blev han slutligen slagen av en birma.
Jag kunde inte låta bli att visa Ozzy för Lene Glem, vår favvodomare som är galet förtjust i hans pappa Mason :) Hon gillade honom! 'En öronplacering to die for!' *aahh* Lene hade mycket gott att säga om honom till min stora förtjusning :)
Jag passade även på att fråga Åsa Hammarlund vad hon tyckte om honom. Och hon tyckte också att han var lovande. Hon gillade verkligen hans profil.

Det fanns många fina ragdolls på utställningen, jag hade t.o.m tid att fotografera några :)


Jag är KÄR! Denna killen har det mesta man kan önska!
S* Simbatau Juma!
Inte helt olik min fd. foderhane Lennon i samma ålder...
Grattis återigen Ann till denna ljuvliga avkomma!



Och sist, men absolut inte minst, S*Sky high's Silk'n Satin.
Finner inga ord!
Trevligt att träffa er Mikaela & Marcus. Och tack för blixtvisiten i veckan :)


Tack Gunilla för en trevlig dag! Vad var det jag sa ;) Nu dröjer det inte länge förrän det är dax för nästa uställning *haha*

2 kommentarer:

Paulina & Oliver sa...

Hunken Ozzy har verkligen vuxit!! Härligt att se hur fin han är!
Oliver hälsar Grattis till brorsan och hans matte till helgens utställningsresultat! ;)

Hälsningar
Paulina och Oliver

Unknown sa...

Hej Emma..
Vad kul att se min Juma i din blogg,
när jag var inne för att beundra dina vackra katter...Väldigt trevligt att träffas..
Lycka till med alla små..
Kram Ann