söndag 18 oktober 2009

Min ljuvliga O-kull 5v & snart operation...



Kärt möte

Mina bebisar fyllde 5v igår & de växer & mår bra. Lilla Ozzy har gjort enorma framsteg viktmässigt.

Han ökade över 150g på 5 dagar. Så nu ligger han inte alls långt efter sina syskon längre. Han älskar 'den nya' maten till skillnad från Olivia som bara fnyser & skrapar över när hon ser den. Men det vänder nog snart.
Olivia är dessutom otroligt mammig & verkar ha ärvt mamma Sweets höga stämma också. Stackars **** ;)
Ja, hade jag fått bestämma hade hon utan tvekan fått stanna kvar men hon är som sagt tyvärr redan bortlovad :(

Hanarna är också otroligt lovande & en av dessa kommer också att gå till en uppfödare. Så det är med stor sannolikhet att jag kommer att göra om samma kombination.
En brun mitted tjej är något jag så gärna vill ha & verkligen behöver.


På tisdag är det dax för operation av min irriterande fotknöl; halgus valgus.
Den är dock ensidig, på vänster fot. Och den är inte lika extrem som den på bilden ;)



Drabbar oftast kvinnor – 90 %. Orsaken är okänd men en viss ärftlighet finns. Bidragande orsaker kan vara nedsjunket främre fotvalv och sannolikt även yttre påverkan från olika skor.

Jag kommer att få gå med gipsad fot i 2v, sedan ska stygnen tas. Men jag får inte komma tillbaka till jobbet på minst 6-8v pga. av att jag går så mycket i mitt jobb. Så det blir sängläge de första dagarna med en fruktansvärd smärta har jag förstått.
Men det får jag ta, är trött på att leta efter skor som inte gör ont. Basta!
Och nu dröjer det ju inte länge förrän underbara Zita flyttar in :) Vi längtar så efter henne!


2 kommentarer:

Henrietta sa...

Lycka till med operationen!

Ragstars sa...

ÅÅÅ, kan man bli søtere???
Dine kattunger er bare fantastiske, Emma!!!

Lykke til med operasjonen!

:)