fredag 17 april 2009

Projekt bad & fön slufört

Igår ägnade jag eftermiddagen med att bada inte mindre än 6st katter. Men det gick mycket bättre & snabbare än jag hade förväntat mig. Denna gången satte jag mig själv i duschen tillsammans med varje katt.
Rufus tog det hela med ro som vanligt, inte det att han njuter av att bli blöt men han accepterar det samtidigt som han tittar lite lätt bedjande på mig.
Sedan var det Sweets tur. Och som den 'Dramaqueen' hon är så måste hon bara låta. Hennes päls är så tät & tjock att vattnet bara lägger sig utanpå till en början.
Mason stod på tur. Och jisses vilken skön kille. När jag började massera in schampot så började han till min stora förvåning att spinna högt & sträckte långsamt på sig.
Jag gick in & hämtade Lennon hos Tomas & Lotta. Även han gjorde inte något större väsen från sig. Och när jag ändå var igång så tog jag Donna också. Även om hon inte visade det för mig så såg jag på henne att hon tyckte det var hur skönt som helst.
Sedan var det dax för det allra tråkigaste, föning. Men det är ett nödvändigt ont. Dock fönar jag inte alltid dem helt torra om de inte har en päls av den längre varianten som har en tendens till att locka sig.
Jag var alldeles matt när kvällen kom så det blev en mysstund framför tv'n som avslutning på en tuff dag.

Inga kommentarer: