tisdag 4 maj 2010

Minst sagt turbulent..

har det varit här den senaste veckan. Därav har jag inte orkat/hunnit ta några nya bilder på kattungarna.
Det är inte bara en dans på rosor med att ha 3 kullar samtidigt. Och dom det har gått ut över är Destinys kattungar.
Destiny har ett stort hjärta & vill alla väl, lite för väl emellanåt.
Av någon anledning har Destiny tyckt att Donnas & Glorys kattungar inte har klarat sig utan hennes omsorg. Så hon kom inte till ro med sina egna i vårt sovrum utan stod ofta och krafsade på dörren och ville ner till dom andra...
Det slutade med att jag fick flytta på Destinys kull, ner till garderoben, där Donna & Glory också hade sina i början.
Nu gick det bättre men Destiny diade fortfarande både sina egna & de andra 7... Donna & Glory lät henne hållas & tyckte nog att det var lite skönt med en barnvakt :)
 
Glory som hjälper till att dia Destinys kattungar

Även om det var lugnt i boet & sällan skreks så ökade Destinys kattungar inte lika bra i vikt som tidigare. Jag försökte stänga för med grindar så att Destiny blev tvungen att ligga kvar hos dom men det tog inte lång stund förrän hon lyckades ta sig ut/över grindarna.

Under nästan 4 dagar stod Rusty mer eller mindre stilla i vikt. Han pendlade mellan 312-320g. Dock var han otroligt pigg & alert.
Det hör till saken att dessa 3 kattungar varit enormt stora från start! Dom ökade mellan 15-20g om dagen och när dom blott var 12 dagar gamla så hade alla passerat 300g. När dom var 8 dygn så öppnade dom ögonen, det har jag aldrig varit med om tidigare.
Därför kände jag mig egentligen aldrig orolig till en början. Där fanns liksom att ta av...



Jag fick lite smått panik till slut & beslöt mig för att ge Rusty lite ersättning ett par gånger om dagen. Det är det sista man tror att man ska behöva göra när man har 3 mammor som är fulla med mjölk!! Roxy & River var inte speciellt intresserade av ersättningen.
Peter tyckte inte att det var en lika bra idé eftersom stödmating ju kan ge fler problem än nödvändigt som hård mage, minskat intresset för att själv dia etc.

Jag hade många sömnlösa nätter i rad, sov ibland på soffan, ibland inne i kattrummet. Jag behövde inte ens sätta klockan för jag vaknade själv automatiskt. Jag drömde t.o.m mardrömmar om pyttesmå kattungar... 
Jag ville ha full koll och jag vägde Destinys kattungar frenetiskt.
När kullen blivit 2 ½ v så vände det tack & lov. Nu närmar dom sig 400g & 3v dagen är på torsdag.

Så förhoppningsvis kommer det nya bilder på både P & Q-kullen som fyller 7v på torsdag resp. fredag.

Inga kommentarer: