måndag 26 januari 2009

En lille ferie i Danmark :)

Då har man kommit hem från ett par härliga dagar i Slagelse i Danmark. Min man har en väldigt stor familj, inte mindre än 7 syskon, så det blir en del att hälsa på.
På söndagen hade ju Katteklubben utställning i Slagelse, klubben firade dessutom 20 år så det bjöds på lakage (tårta) & kaffe :)
Jag hade fått en tysk domare på Sweet som jag aldrig hade hört talas om.



Hon hade god hand med katterna men hon sa inte så mycket vilket jag tycker är otroligt tråkigt. Jag vill gärna höra både positiv & konstruktiv kritik vilket brukar vara ganska lärorikt, inte bara för mig - så därför blev jag förvånad när jag senare läste bedömningsedeln där hon tyckte Sweet var väldigt lovande i många avseende. Hon tyckte dock att pälsen var något ullig för dagen & menade att hon forfarande har babypälsen kvar. Och det kan jag hålla med om. Hon har lite underull i dagsläget men kvalitén är än dock silkig.
När det var dax för Nominering tog hon upp Sweet, Dorthes holländske hane & en skogishane. Hon sa att alla 3 var lovande ungdjur men att hon redan hade bestämt sig långt innan och att hon ändå plockade upp dessa för lite konkurrens... Hon valde den fina skogisen.

Det var en mycket trevlig dag & jag träffade många härliga människor, både nya & bekanta :)
Och jag fick se några riktigt snygga raggisar (speciellt med några helt fantastiska typer samt öronplaceringar);


DK Seierö's Scarlet, Rag g 04

Vilken bredd & typ! Skulle kunna tro att hon var kastrat ;) Inte helt olik min Donna.

Frosted Elegance á Chardani, Rag c 04

Måste vara den snyggaste lila ragdoll jag någonsin sett!
Och GUDOMLIGT temperament!



Seierö's Pretty Pussycat, Rag a

Pappa Jackie Chan upp i dagen ;) OTROLIG ögonfärg!


Tack Dorthe, Susan och Charlotte för en hyggelig dag ;)
Vi ses snart igen!

Efter utställningen bar det av till Peters brors familj där han & barnen hade spenderat hela dagen.
På kvällen åkte vi till Peters andre bror där vi åter skulle övernatta.
Idag åkte vi hem till farmor en runda, det uppskattade barnen som vanligt.

När vi kom hem satte Peter in den nya motorn i Drinkwellen eftersom den andre konstigt nog gick sönder efter en kort tid. Och ni kan tro att kattungarna tyckte att det var roligt att leka med vattenstrålen. Jag har en annan vattenfontän i kattrummet men där rinner liksom vattnet längs med & är därför inte lika intressant ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka snyggingar! Vilken päls Destiny har! Men jag säger bara Lennon!! Suck vilken kille.