torsdag 29 januari 2009

Destiny har varit på herrbesök ;)

Destiny har varit på herrbesök hos Blue - The King ;)
Om det givit något resultat återstår att se. Ing-Marie har sett honom sitta på henns rygg och rummet har varit fullt med katt-tussar :) Men säker det är jag inte, Destiny är ju inte den lättaste honan att para som sagt... Men man kan ju hoppas att hon har 'fattat poängen' sedan sist när Rufus lyckades para henne. Och utav det kom ju 3st underbara kattungar.
Och om det lyckats så har jag 50% chans att äntligen få min blåa bicolor (high mitted) hona. Den som väntar på något gott...

På lördag ska jag lämna Leroy i Löddeköpinge hos Carina & Göran, som dessutom är föräldrar till Alexandra, som köpte Kiss Me Soft aka Maja (Sweets syster). Så han kommer att få ragdoll-kompis att leka med då & då :)
Sedan blir det vidare till Arlöv till Carina & Leif, där lilla Lulu ska bo. Hon kommer att få en birmapojke samt en Leonbergerflicka att leka med dagarna i ända. Det är tur att hon är tuff som en agaspis, hon brottas jämt med sina brödrar här hemma.
På eftermiddagen kommer Janet från Holland & hämtar fina Lady. Det ska bli roligt att träffa henne i verkligheten efter alla telefonsamtal :)
På måndag ska jag skicka iväg giganten Lexus med flyget till Marianne i Norge. Det blir mindre roligt, får jämt en klump i halsen när jag lämnar över ansvaret för mina bebisar som ska åka längre bort. Nåja, Norge är ju inte så långt bort. Han kommer också att få ett kanonhem.
Lucy får bo kvar hos oss till början av mars eftersom hon först måste rabiesvaccineras. Hon ska nämligen bo i Österrike hos Simona & hennes familj. Simona flyger själv hit & hämtar henne när det är dags. Det känns tryggt!
Ja, man är kanske lite löjlig för om man vänder på det så har ju både Hope & Mason flygit ända från Canada. Hope hade ju visserligen sällskap av Saga i buren men ändå. Det verkar ju dock som de flesta katterna klarar de långa resorna förvånansvärt bra. Om inget oväntat inträffar förstås. Man har ju hört skräckexempel om katter som försvunnit på flygplatser etc.

Nu måste jag städa vidare, ingen rolig syssla men ett nödvändigt ont och sååå skönt när det är färdigt!

Inga kommentarer: