tisdag 24 juni 2008

Fotosession

Idag har jag haft fotodag ;) Nu är det ju helt plötsligt 3 kullar som man ska hålla reda på. Tur att där inte är så många kattungar i varje kull för det hade tagit en hel evighet.
Hope's kattungar är nu 3v och de ser inte riktigt ut som jag är van vid, därmed inte sagt att de inte är bra. Donna och Destiny har med sina senaste kullar skämt bort mig med stora pälsbollar och fantastiska öronplaceringar redan från start ;) Hur som helst ska det bli spännande att se hur dessa sötnosar utvecklas med tiden.

Survivor växer också han. Jag tycker verkligen om hans söta och oskyldiga uttryck men det hade egentligen inte spelat någon roll hur han såg ut. Han är ju vår allra käraste bebis och att han älskar oss mer än något annat går inte att ta miste på!!
Han har börjat att provsmaka lite på torrfodret men vi går varsamt fram så att vi inte stressar hans lilla mage. Modermjölksersättningen gör hans mage ganska hård så vi har ibland tagit en droppe parrafinolja och blandat i vilket gjort att han har kunnat bajsa själv utan att vi masserat.

Destiny's kattungar blir 12v imorgon och de ser ju ut som de brukar i den åldern ;) Med något stora öron och gängliga kroppar men eftersom de var så bra när de var 8-9v så är jag är inte speciellt orolig. Hur som helst är de otroligt trevliga kattungar och vill jämt upp i knät när vi befinner oss i soffan eller på golvnivå. Att lämna ifrån sig dem kommer att bli lika tufft som vanligt men deras nya ägare kommer att få några väldigt sociala och härliga familjemedlemmar. Icon kommer jag ju att våldgästa ;)

Vår lilla primadonna var ju som sagt äntligen parad med Blue och som vi hoppades på små dunisar efter dem men lyckan förblev kortvarig när kattskrället började att löpa på självaste midsommar! Ja, vi hade ju inget annat val än att köra och lämna henne hos Blue igen, för 4:e gången! Förutom att Donna är en ganska svårparad dam, hon är en sk. 'roll-over' så verkar hon komma av sig i löpet så fort hon träffar Blue. Istället blir de super-duper polare och ligger tätt ihop och kuckelurar. Och så blir det ju inga bebbar gjorda :(
Däremot parade de sig som värsta kaninerna sista gången hon var där berättade Ing-Marie, det var t.o.m så illa att grannarna klagade eftersom turturduvorna envisades med att göra det ute i gröngräset på nätterna! Jag misstänker att hon blev parad för sent i löpet.
Nu håller vi tummarna hårt åter igen, jag tror nämligen att det kan bli väldigt snygga avkommor.


Vi firade slutligen midsommar i goda vänners lag. Det var väldigt trevligt med mycket god mat och dryck. Vi har ju förmånen att bo nästan grannar med Ringsjö Fiskrökeri så det blev en uppsjö av olika sorters läcker sill, ål & lax. Underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är redan kär i båda flckorna!! pojken är också söt såklart=) ska bli så kul att följa dom, och få träffa dom så småningom. kram alexandra